ZAJAKÁVANIE
Vedeli ste, že homeopatia dokáže pomôcť aj so zajakávaním?
Mám s tým už nejednu pozitívnu skúsenosť a dnes by som sa rada podelila o prípad zajakávania u dievčatka (5r.), vstupná konzultácia prebehla v apríli 2024.
Zajakávanie sa objavilo zrazu, trvá približne 5 mesiacov a nelepší sa. Rodičia to dávajú do súvislosti so škôlkou, lebo v podobnú dobu tam dcérka prestala rada chodiť, ráno sa sťažuje na bolesti bruška a má riedku a opakujúcu stolicu, často chodí na malú. Celkovo je tichšia, precitlivená a smutnejšia.
Samotné zajakávanie nám síce selektuje skupinu pravdepodobne vhodných liekov, no najdôležitejšou úlohou pre homeopata je pochopiť prípad. Pochopiť, čo sa s organizmom deje, aké sú pocity dieťatka, čo je väčšinou tá najťažšia úloha.
Po dlhších rozhovoroch sme zistili, že sa bojí učiteľky, lebo niekedy kričí a raz ju napomínala pred celou triedou, kedy sa veľmi hanbila. Podľa slov učiteľky je dievča tiché a hanblivé a odporúča návštevu logopéda, kde zatiaľ čakajú na termín.
Po lieku sa asi na 1 týždeň zajakávanie ešte zvýraznilo, ale zároveň si rodičia všimli, že je aj napriek tomu výrečnejšia. Bolesti bruška aj hnačky ráno pred škôlkou vymizli takmer ihneď a do škôlky už ide bez reptania. Po mesiaci je reč lepšia asi o 80%. Dievčatko je veselé a spokojné. Počas liečby bolo potrebné 2x zopakovať liek, keď sa stav zhoršil, raz po chorobe a raz pred 1,5 mesiacom bez zjavnej príčiny, preto som zvolila vyššiu potenciu.
Dnes je z dievčatka už spokojná školáčka, reč je plynulá, časté chodenie na malú prestalo. Keď sa pred nedávnom dostali na prvé sedenie u logopedičky, tá len skonštatovala, že žiadne problémy s plynulosťou reči nepozoruje 🙂
PODOZRENIE NA DYSLEXIU
Chlapec, 7r., je v prvej triede a má problémy s čítaním, nedokáže spojiť písmenká do slova a triedna učiteľka odporučila rodičom vyhľadať odbornú pomoc kvôli podozreniu na dyslexiu. Rodičia sa rozhodli vyskúšať najprv homeopatiu. 2 týždne po lieku sa chlapec zhoršil v počítaní, čo si nevedeli vysvetliť, lebo matematika ho najviac bavila. To sa ale po pár dňoch vrátilo do normálu a asi mesiac od lieku učiteľka telefonovala mamičke, že to už na dyslexiu nevyzerá, chlapec sa v čítaní zlepšil a dostal jednotku. Problém robilo jedine spájanie písmen pri dlhších slovách.
Na kontrole po 2,5mes. od lieku ma mamička potešila správou, že syna čítanie vyslovene baví, číta doma aj viac ako majú za úlohu. Počítanie mu naďalej ide dobre. A okrem týchto sledovaných problémov prestal po lieku v noci škrípať zubami, ustúpili rastové bolesti a pred školou ráno ho už nebolieva bruško, čo bolo na dennom poriadku.
Po počiatočnom zhoršení tak došlo k zlepšeniu nielen hlavného problému, ale aj k ústupu vedľajších zdanlivo nesúvisiacich symptómov, čo je typický scenár po správnom lieku.
ZAJAKÁVANIE
Chlapec, 8r. Je na konci prvého ročníka a má problémy s vyjadrovaním a plynulou rečou. Ťažko si vybavuje určité slová, dlhšie formuluje vety. Zvykne opakovať prvé slabiky určitých slov. Číta ešte ťažkopádne a pomaly, občas sa zasekne na určitom písmene a premýšľa, ako sa povie alebo prečíta, čo tam nie je. V predškolskom veku navštevoval s rodičmi logopédiu kvôli oneskorenému vývinu reči. So zadrhávaním bol problém už aj vtedy, bol tichší a málo rozprával. Máva často afty v puse. Býva nesmelý a plačlivý, keď nie je po jeho. Ale pomerne často aj provokuje súrodencov a vyvoláva tak konflikty. Po lieku bol prvé dni výraznejšie precitlivený a uplakaný aj kvôli maličkostiam. V priebehu prvého mesiaca sa 2x objavili afty. Prvé 3 týždne sa reč nelepšila, bola možno ešte horšia, no na kontrole po 1,5mes. je zlepšenie citeľné. Podľa slov rodičov, sa posledné dni zlepšilo aj čítanie. Číta rýchlejšie, plynulejšie a baví ho to. Vyjadrovanie je dobré a reč je plynulá bez zadrhávania. Krátko na to ochorel, ale po 1 dni s teplotami bolo rýchlo po chorobe. Liek sme ešte po 4,5mes zopakovali, nakoľko ho už 3 týždne trápili zatekajúce sople a znova začal dlhšie premýšľať, keď chcel niečo povedať. Zdravotný stav sa za pár dní celkovo zlepšil, vyjadruje sa pekne plynulo a afty sa už dlho neobjavili.